Deniz Kabuklarından Sade Bir Anı

Sıcak havalar sona ermeden güzel bir kumsala gidin ve güneş batana dek vakit geçirin. Dalgaların dinlendirici sesi, ayağınıza vuran soğuk köpükler ve mis gibi bir gün batımı manzarası sizi bekliyor... Tüm gün yüzmüş ve biraz da güneşlenebilmişse insan daha ne ister? Bu güzel plaj günü yapmanızı istediğim tek şey bir avuç deniz kabuğu toplamanız. Gerisi çok kolay... 
Geçenlerde deniz kıyısında yürürken çok güzel deniz kabuklarına rastladım. Artık şansımdan mıdır bilemiyorum ama bazıları da delikli çıktı. Dayanamadım ve eve getirdim hepsini. Biraz araştırmadan sonra ufak bir duvar süsü yapmaya karar verdim. Deniz kadar sakin ve duru olacaktı :)
Malzemeler:
Deniz Kabukları
Çuval İpi
Boya (Yada istediğiniz renklerde Oje)
Kuvvetli Yapıştırıcı (Yalnızca Deniz Kabuğu Delik Değilse İhtiyacınız Olacak)
Boncuk (İsteğe Bağlı)

Yapılışı:
Deniz kabuklarını istediğiniz renk ve şekillerde boyayın. Ben evde boya olmadığı için ojelerimden faydalandım. Siz de boya yerine oje alabilirsiniz. Böyle şeyleri çok sık yapmıyorsanız evde yarım kalan tüp boyaları saklamak zorunda kalmazsınız ve ojeleri istediğiniz zaman kendiniz için de kullanabilirsiniz. Kabukların boyası kururken çuval ipini istediğiniz uzunlukta ayarlayıp kesin. En altta kalmasını istediğiniz ürünü ipe ilk olarak yerleştirmeniz önemli. Ben boncukların dipte kalmasını istediğim için ilk onları kullandım. Onları geçirdikten sonra sıkı bir düğüm atıp ilk deniz kabuğumu ipe geçirdim. Sonra her bir deniz kabuğundan önce bir düğüm atıp sonrasında deniz kabuğunu ipe geçirmeniz gerekiyor. Böylece üst üste binmelerine engel oluyorsunuz ve düğümler de göze görünmeden kabukların arkasında kalıyor. Artık hazır!

Eğer deniz kabuklarınız delik değilse ve ufak bir metal yardımıyla kıramıyorsanız kuvvetli bir yapıştırıcı almanız yeterli. Daha rahat yapışması için 3 sıra çuval ipi kullanıp örgü örün. Muhtelif yerlerine, yapıştırıcı sürüp kabukların yapışmasını sağlayın. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz...
Ben deniz kabuğundan yaptığım süs çok yalın olsun istedim. Ama siz daha hareketli şeyler seviyorsanız tek yapmanız gereken daha çok deniz taşı toplamak olacak. 

Yorumlar